Фундаментальные правила и принципы проектирования ПО

Мероприятие призвано систематизировать базовые правила и принципы проектирования ПО. Представленные базовые принципы необходимы для понимания более сфокусированных техник и приемов – рефакторинга и шаблонов проектирования. Вебинар будет полезен как начинающим специалистам, так и опытным

iCalendar - Экспортировать в органайзер

Online-мероприятие

28.08.2009, 12:00 – 14:00

Содержание семинара:

Введение

• Cohesion & Coupling
• Granularity
• Источники

Design Rules

• DR1. Use Consistent Names
• DR2. Eliminate Case Analysis
• DR3. Reduce the Number of Arguments
• DR4. Reduce the Size of Methods
• DR5. Class Hierarchies should be Deep and Narrow
• DR6. The Top of the Class Hierarchy should be Abstract
• DR7. Minimize Access to Variables
• DR8. Subclasses should be Specializations
• DR9. Split Large Classes
• DR10. Factor Implementation Differences into Subcomponents
• DR11. Separate Methods that do not Communicate
• DR12. Send Messages to Components instead of to self
• DR13. Reduce Implicit Parameter Passing.

Design Principles

• DRY : Don’t Repeat Yourself
• SCP : Speaking Code
• OCP : Open Closed
• LSP : Liskov Substitution
• DIP : Dependency Inversion
• ISP : Interface Segregation
• REP : Reuse/Release Equivalency
• CRP : Common Reuse
• CCP : Common Closure
• ADP : Acyclic Dependencies
• SDP : Stable Dependencies
• SAP : Stable Abstractions
• TDA : Tell, Don’t Ask
• SOC : Separation Of Concerns

Заключение

Реклама

Популярное казино Лев для бесплатной игры или на деньги
Онлайн игровой автомат крейзи манки с бонусной игрой.
Популярные мероприятия
Соглашение на обработку персональных данных